Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile Göç İdaresi Başkanlığı arasında uluslararası öğrencilerin vize ve ikamet izni işlem ve süreçlerinin güncellenmesine yönelik 15.11.2023 tarihinde imzalanan "Uluslararası Öğrencilerin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İş Birliği Protokolü" kapsamında 29.11.2023 tarihinden önce Üniversitemize kaydı yapılan ve öğrencilikleri devam etmesine rağmen ikamet ihlalinden dolayı eğitim süreci kesintiye uğramış uluslararası öğrencilerin 31.01.2024 tarihine kadar, aşağıda belirtilen başvuru belgeleri ile birlikte Rektörlüğümüze (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı) başvuruda bulunması gerekmektedir.
Başvuru İçin Gerekli Belgeler
İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
Öğrencilik durumunu gösterir belge
4 adet biometrik fotoğraf
Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
- Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve fatura” yeterlidir)
- Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
- Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
- Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
- Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (öğrenim vizesi ile gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge istenmeyecektir.) getirmeleri gerekmektedir.
Within the scope of the "Cooperation Protocol on Residence Permit Applications of International Students" signed between the Board of Higher Education and the Directorate of Migration Management on November 15, 2023, for updating the visa and residence permit procedures and processes of international students, international students who were enrolled in our University before 29.11.2023 and whose education process has been interrupted due to residence violations, although they continue to be students, must apply to our Rectorate (Student Affairs Department) with the application documents specified below until 31.01.2024.
Documents Required for Application
Residence permit registration/application form (ink signature by the student)
Passport or passport substitute document (original as seen)
Document showing student status.
4 biometric photographs
Valid health insurance (GHI or private health insurance covering the period of residence permit request)
Document showing the address of the accommodation.
- If he/she is staying in his/her own house, a copy of the title deed (for extension applications, "certificate of residence and invoice" is sufficient)
- Notarized copy of the lease agreement if staying with a lease agreement
- If staying in a hotel, etc., a document stating that you are staying in this place.
- If staying in student dormitories, proof of residence in the dormitory
- A notarized commitment of the person staying with the sponsor if the sponsor is staying with him/her (If the sponsor is married, a notarized commitment of his/her spouse as well)
Receipt of payment of the residence permit document fee
For foreigners under 18 years of age; for those arriving with a visa exemption or visa for a different purpose; a document containing the information of the parent/guardian (birth certificate, family certificate, etc.) and the consent given by the parent/guardian/legal representative. (For those arriving with a visa for educational purposes (study visa); the consent and the document containing the information of the parent/guardian will not be attached.)
- NEVÜ Gıda ve Tarım Kulübü Tarafından "Gıdalarda Güvenlik Krizi: Soframızda Ne Var? Taklit ve Tağşişin Etkileri” Konulu Panel
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Mazeret Sınavları Takvimi
- NEVÜ Gıda ve Tarım Kulübü Tarafından "Gıdalarda Güvenlik Krizi: Soframızda Ne Var? Taklit ve Tağşişin Etkileri” Konulu Panel
- 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi Arasınav Takvimi (Güncelleme Tarihi:01.11.2024)
- 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi OSD Arasınav Takvimi
- Burs Duyurusu
- GSB Burs/Kredi Başvuruları Başladı
- Ek Yerleştirme ile Yerleşen Öğrencilerin Zorunlu Yabancı Dil Muafiyet Sınavı hk.
- Kısmi Zamanlı Öğrenci Başvuruları
- Türk Eğitim Vakfı (TEV) Burs Başvuruları Duyurusu
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Tek Ders Sınavları
- 2024-2025 Eğitim Öğretim Dönemi ❝Özdemir Bayraktar Milli Teknoloji Burs Programı❞ Başvuruları Başladı!
- Tek Ders Sınavı
- Zorunlu Yabancı Dil I-II Dersi Muafiyet Sınavı
- EEM Staj Bilgisi